اوتار همه چی
نویسنده : رضا - ساعت 22:25 روز پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,

اوتار

 
پرش به: ناوبری، جستجو

این مقاله دربارهٔ مفهومی در آیین هندو است، برای فیلمی با این نام به آواتار (فیلم ۲۰۰۹) رجوع کنید. برای دیگر کاربردها آواتار (ابهام‌زدایی) را ببینید.

اَوَتار (به خط دوناگری:अवतार) به معنی «حلول [ــِــ رب‌النوع]» در آیین هندو عبارت است از تجسد مادی ناشی از هبوط از آسمان به زمین ایزدان هندو است.


در تعریف عمومی نیز کلمه آواتار به معنای حلول خداوند در قالب انسانی و تجسم عامل الهی می باشد. معادل این مفهوم در اسلام، مقام خلیفة اللهی است و در فرهنگهای دینی و معنوی دیگر هم معادل همین مفهوم وجود دارد. آواتار، قطب الهی و استاد اعظم مفاهیمی مشابه همدیگر هستند و به فردی اطلاق می شود که در رأس نظام اساتید حق قرار دارد. از دیدگاه اساتید حق، آواتار (قطب الهی) در عصر کنونی در دسترس مردم قرار ندارد و این احتمال وجود دارد که هیچ یک از افرادی که با عنوان آواتار در ملاء عام ظاهر شده اند و با این عنوان فعالیت می کنند، آواتار نباشند و تنها انعکاسی برای تداوم فعالیتهای آواتار اصلی باشند. شاید به دلیل وجود همین شایعات دربارۀ افراد احتمالی، این عنوان مطرح شده است که به قطب الهی در سطح جهان، ماهاآواتار (برترین و بزرگترین آواتار) گفته م



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: